آیا سخنان انصاری و عملکرد وزارت علوم با اعتدال همراه است؟

به گزارش خبرنگار «نسیم»، روح‌الله نجابت نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری اتحادیه‌های دانشجویی که پیرامون استیضاح وزیر علوم در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: این استیضاح چه به نتیجه برسد و چه به نتیجه نرسد چه نفر بعد بیاید و چه نیاید ما بر سر مطالبات خود هستیم و از مطالبات خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه این نشست خبری به نوعی حرف نهایی ما است گفت: ما در این نشست خبری حجت را بر دولت و نمایندگان مجلس تمام می‌کنیم، برای ما باعث تعجب است که این مسائل در دولتی رخ داده که شعارش اعتدال است و تعجب من از روحانی به عنوان رئیس‌جمهور است که تعهد داده است به قانون عمل کند که چرا فردی مانند فرجی‌دانا را برای وزارت علوم معرفی می‌کند البته ما از فرجی‌دانا انتظار نداریم ولی انتظارمان از رئیس‌جمهور عمل به قانون و همچنین حرکت در راستای شعارهای انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه خروجی انتخاب فرجی‌دانا منجر به ورود افرادی مثل نیلی، توفیقی و … به وزارت علوم و دانشگاه‌ها شد و همچنین ضمن اشاره به اظهارات اخیر انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: انصاری در اظهاراتش گفته است که نفر بعد هم متفاوت با فرجی‌دانا نخواهد بود آیا این اظهارات و یا عملکرد وزارت علوم با اعتدال همراه بوده است؟

نجابت تصریح کرد: بعضی‌ها از عملکرد نمایندگان مجلس دفاع می‌کنند و می‌گویند خوب عمل کرده است ولی به نظر من مجلس خیلی مسامحه کرد و خیلی پیش‌تر از اینها باید بحث استیضاح مطرح می‌شد زیرا عملکرد فرجی‌دانا از گذشته کاملا مشخص بود.

وی با بیان اینکه این روزها شاهد فضاسازی رسانه‌ای کاذب هستیم افزود: امروز دیدیم در سایتی که منتسب به جریان‌های دوم خردادی و هاشمی‌رفسنجانی است و یک خبرگزاری معلوم‌الحال یک بیانیه در حمایت از عملکرد فرجی‌دانا منتشر کرده است. من به عنوان نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این بیانیه را تکذیب می‌کنم زیرا تعداد زیادی از انجمن‌ها اسمشان به دروغ و یا غلط برده شده است.

وی همچنین تصریح کرد: این بیانیه نشان می‌دهد انجمن‌هایی که آن را امضا کرده‌اند یا وجود خارجی ندارند یا اگر دارند این بیانیه را امضا نکرده‌اند البته ما روند قانونی را برای بررسی این جریان طی می‌کنیم و به رسانه‌هایی که این بیانیه را منتشر کرده‌اند هشدار می‌دهیم تا به این مسئله توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه وزیر علوم برای بقا دست به هر اقدامی می‌زند خاطرنشان کرد: وزیر علوم و نمایندگان مجلس و اطرافیان آنها باید هر کاری را که امروز انجام می‌دهند در روز قیامت پاسخگو باشند و بر همین اساس باید به این مسئله توجه کنند و نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر علوم کوتاهی نکند.

وی با اشاره به اینکه بعد از دوم خرداد شاهد حمله به ارزش‌ها و آرمان‌های امام و اسلام بودیم اظهار داشت: امروز هم چیزی شبیه آن روزها در حال رخ دادن است در دانشگاه‌های اهواز، شیراز، یاسوج و… اتفاق‌هایی افتاد که هیچکدام با اعتدال انطباق ندارند.

به گفته نجابت رئیس دولت باید به گوش باشد و در دام گروه‌های افراطی گرفتار نشود زیرا این موضوع اولین ضربه را به خودش می‌زند.

این فعال دانشجویی افزود: رسانه‌ها و دانشجوها باید در این زمان رسالت تاریخی خود را انجام دهند و نام نیکی از خود به جای بگذارند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال اصلاح روند غلط هستیم تصریح کرد: همانگونه که از عملکرد خوب در وزارت بهداشت دفاع می‌شود در وزارت علوم با عملکرد بد مخالف هستیم و تمام تلاش خود را برای اصلاح این موضوع انجام می‌دهیم.

وی به بحث بورسیه‌های 3 هزار نفری اشاره کرد و افزود: اگر کسی غیرقانونی از بورسیه استفاده کرده است باید با آن برخورد شود و ما از این موضوع دفاع می‌کنیم ولی نباید حق کسانی که قانونی بورسیه شده‌اند ضایع شود زیرا این کار ظلم عیان به آنها است.

وی با تاکید بر کاهش تولید علم در کشور اظهار داشت: این موضوع نشان‌دهنده این است که وزیر علوم به طور جدی به بحث تولید علم نپرداخته است.

وی در خاتمه گفت: از لاریجانی به عنوان رئیس مجلس انتظار می‌رود که مانند عملکرد گذشته خودش در رابطه با استیضاح وزیر علوم یک کار به یاد ماندنی و تاریخی انجام دهد.

ممکن است بپسندید...