مجلس در برابر جریان فتنه‌ای که در طبقات مختلف وزارت علوم نفوذ کرده، بایستد/ تعامل سازش‌کارانه قوا موجب ذبح دانشگاه‌ها نشود

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: از مجلس می‌خواهیم در برابر جریان فتنه‌ای که در طبقات مختلف وزارت علوم نفوذ کرده، بایستد و وزیری را انتخاب کنند که متناسب با گفتمان پیشرفت و عدالت باشد.

روح‌الله نجابت در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، درباره عملکرد وزارت علوم و پیشنهادهایی که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در این زمینه در حضور رهبری مطرح کردند، اظهار داشت: آنچه در متن دیدار با رهبری مطرح کردیم، شامل چند قسمت بود و یکی از شاخصه‌ها درباره وزارت علوم این بود که ما وزارت علومی می‌خواهیم که تولید علمش منتج به تولید ثروت و حل مشکلات اساسی جامعه شود.

وی افزود: علمی که قرار است در کشور ما تولید شود و به کار باقی کشورها بیاید، علم لاینفعی است که برای ما کاربردی ندارد و باید پیشرفت علمی و تولید علم‌مان  منوط به تاثیر گذاشتن و برطرف شدن مسائل کشور و کاربردی باشد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم که حقوق اساتید دانشگاه‌ها مبتنی بر پروژه‌محوری و حل مسائل کشور محاسبه شود.

نجابت با اشاره به اینکه وزارت علوم در سایه و توسط جریان خاصی عمل می کند، بیان داشت: عملکرد و راهبرد جریان فعلی حاکم بر وزارت علوم، همان جریانی است که در دهه 70 مسئله کوی دانشگاه و فتنه 78 را راه انداختند.

وی ابراز داشت: آنچه از قوا می‌خواهیم این است که تعامل داشته باشند اما نباید این تعامل باعث ذبح دانشگاه‌ها شود، چراکه امروز مهم‌ترین عنان پیشرفت جمهوری اسلامی وابسته به دانشگاه‌ها است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور ادامه داد: امروز تعامل بین مجلس و قوه مجریه که تعامل سازش‌کارانه‌ای است، موجب از بین رفتن یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی شده که همان دانشگاه‌ها هستند و مجلس نباید با محافظه‌کاری‌اش قتلگاه انقلاب را رقم بزند.

نجابت اظهار داشت: خواسته ما تنها به استیضاح فرجی دانا ختم نمی‌شود بلکه باید مسئله وزارت علوم پیگیری شود و جریان فسادی که فتنه 78 را به وجود آوردند و لطماتی را به جمهوری اسلامی زدند، از وزارت علوم پاک شوند.

وی ادامه داد: اگر مجلس فرجی دانا را استیضاح کرد و رای اعتماد نگرفت، مجلس باید مراقب باشد تا گزینه تندروتری وارد وزارت علوم نشود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور افزود: از مجلس می‌خواهیم در برابر جریان فتنه‌ای که در طبقات مختلف وزارت علوم نفوذ کرده، بایستد و وزیری را انتخاب کنند که متناسب با گفتمان پیشرفت و عدالت باشد و اشخاص را ملاک قرار ندهند، بلکه به جریان فکری توجه کنند.

نجابت با تاکید بر اینکه جریان فتنه نباید در وزارت علوم باشد، تصریح کرد: باید فردی مبتنی بر گفتمان پیشرفت و عدالت از سوی هیئت دولت معرفی شود تا جایی که مجلس و بدنه دانشگاه درباره وی به اطمینان برسند که دیگر جریان فتنه در وزارت علوم جایگاهی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی همواره به پیشرفت کشور و عملکرد دولت کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد و راهکاری که در حضور رهبری درباره وزارت علوم مطرح کردیم، قطعا به صلاح دولت است چراکه حاشیه‌های دولت را کم کرده و دولت یازدهم را به انقلاب اسلامی نزدیک‌تر می‌کند.

ممکن است بپسندید...