حل مشکلات مردم در گرو انقلابی‌گری همراه با کارآمدی است

روح الله نجابت در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: در شرایط فعلی که کشور با چالش‌های جدی در عرصه اقتصادی مواجه است، باید ضمن ریشه‌یابی دقیق نابه‌سامانی موجود، به تجربه‌های موفق ۴۰ سال گذشته در گذر از چالش‌ها در حوزه‌های مختلف رجوع کنیم و روش‌های مؤثر را به کار ببندیم. همان‌گونه که در ۸ سال جنگ تحمیلی با روحیه جهادی و اقدامات انقلابی کار به جوانان کارآزموده سپرده شد، اکنون نیز نوبت آن است که در جنگ اقتصادی که کشور درگیر آن شده به نیروی جوانان کارآزموده با رویکردهای جهادی توجه ویژه نماییم.

دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجویان کشور افزود: باید توجه کرد که نقاط ضعف امروز نه تنها نسبتی با مبانی انقلاب اسلامی ندارد، بلکه ریشه در بی‌توجهی به آرمان‌های انقلاب در مقام عمل است. بر همین اساس باید با نگاه جهادی به سوی حل مشکلات گام برداشت.

نجابت با بیان اینکه نگاه‌های دولت در اداره کشور فاقد مؤلفه واقع بینی بوده و برپایه تحلیل‌های اشتباه بنا شده است، گفت: وقتی راه حل اصلاح امور و بهبود معیشت مردم در خارج از مرزها جست و جو می‌شود و اتکا به ظرفیت‌های داخل فراموش می‌گردد، نباید توقعی جز شرایط فعلی داشت.

این فعال دانشجويی عنوان کرد: مجلس فعلی نیز نتوانسته نقش نظارت خود را ایفا کرده و ریل‌گذاری صحیحی جهت حرکت قوه مجریه به سوی اهداف اقتصادی و اجتماعی داشته باشد. ضعف مدیریت مجلس دهم که به سبب برخی مطامع سیاسی موجب شد تا شأن والای کرسی نمایندگی مجلس در مناسبات کلان کشور‌ را کمرنگ گردد، انکارنشدنی است. افرادی که بدون رعایت ضوابط صحیح و صرفاً به‌واسطه سیاست‌بازی و سیاست زدگی وارد مجلس شورای اسلامی شدند، به هیچ‌عنوان نتوانستند گره‌ای از مشکلات کشور باز نموده و با اتکا به توان کارشناسی موجود در کشور مسیر روشنی را در برابر موکلان خود ترسیم کنند.

نجابت گفت: در مسئله انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم باید در کنار تمامی شاخصه‌های گزینش انقلابی باید به مسئله توانایی نامزدها در حل مشکلات مردم توجه ویژه کرد. صرف ادعای انقلابی بودن بدون کارآمدی و داشتن ایده‌های نو و به روز برای گذر از وضع فعلی، سخنی گزاف است و ره به سرمنزل مقصود نخواهد برد.

ممکن است بپسندید...