در کنار هنرمندان صنایع‌دستی

روح‌الله نجابت در صفحه شخصی خود نوشت:

همه ساله در روز جهانی صنایع دستی نشست‌هایی برای تکریم هنرمندان صنایع دستی برگزار می‌شود که به جای خود خوب است اما الزاما گره‌گشای چالش‌های هنرمندان #صنایع_دستی نیست. بر همین اساس به دنبال فرصتی بودم تا در جلسه‌ای با بخشی از هنرمندان صنایع دستی به صورت دقیق مشکلات و مطالبات این عزیزان را بشنوم و به دنبال چاره‌جویی برآیم.
عمده موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، گویای این بود که هنرمندان صنایع دستی، ظرفیت‌ بالقوه‌ بالایی برای جهانی شدن صنایع دستی شیراز ایجاد کرده‌اند که نقش‌آفرینی دقیق و دلسوزانه مسئولین شهری و استانی را برای تحقق آنچه که شایسته صنایع‌دستی هنرمندان شیرازی و هم‌استانی است، می‌طلبد.
از بهمن ۱۳۹۸ که شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب شد و پس از آن انتخاب شهردار شیراز به جایگاه دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی، لزوم هماهنگی و هم‌افزایی مسئولین بیش از پیش احساس شد.
استاندار، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرکل صداوسیمای استان و تمامی مدیران استان باید خود را مکلف بدانند نسبت به رونق صنایع دستی در شیراز و استان تلاش نمایند.
اگر رهبری می‌فرمایند با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در استان فارس، می‌توان استان را از همه معونه‌های دیگر بی‌نیاز کرد، صنایع‌دستی هم جزئی از زیست‌بوم گردشگری است که می‌تواند به‌سرعت درآمدزا باشد، به شرط آنکه دغدغه‌ای در این خصوص وجود داشته باشد که البته به عنوان نماینده مردم وظیفه خود می‌دانم این مسأله را پیوسته مطالبه کنم.

برجسته‌ترین خواسته‌های هنرمندان صنایع‌دستی در جلسه‌ای که بیش از سه ساعت به طول انجامید، در قالب موارد زیر قابل دسته‌بندی بود:
– اختصاص محل مناسب برای فروش محصولات صنایع دستی و محیط کارگاهی مناسب
– پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی
– فرصت عادلانه برای ارائه محصولات در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی
– ایجاد موزه‌های درخور برای ارائه محصولات فاخر صنایع دستی
– تبلیغات مناسب در صداوسیما و تبلیغات محیطی شهری
– خرید محصولات صنایع دستی توسط دستگاه‌های اجرایی مطابق قانون حمايت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنايع دستی

خود را مکلف می‌دانم به صورت پیوسته دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی را پیگیری کنم و پذیرای پیشنهادات و مطالبات هنرمندان صنایع دستی هستم. راه ارتباطی شماره تماس ۰۹۳۵۵۹۶۵۹۰۰ است.

ممکن است بپسندید...