دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل: امروز دیگر سال 78 نیست

خبرنامه دانشجویان ایران: دولتمردان بدانند امروز دیگر سال 78 نیست که تشکل‌های دانشجویی بازیچه دست قدرت شوند.

به گزارش نسیم، مهم ترین محورهای گفتگوی روح الله نجابت، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل بدین شرح است:

ـ ما می توانیم جریان های دانشجویی را در دوران های مختلف بررسی کنیم و از آن یک نتیجه گیری عاقلانه و عالمانه داشته باشیم؛ آن جایی که جریان های دانشجویی وابسته قدرت شدند یا از طریق قدرت شکل گرفتند ما شاهد افول جریان ها و جنبش های دانشجویی و بازیچه سیاسی قرار گرفتن آن ها هستیم.

ـ یک دوران از فعالیت جریان های دانشجویی، دوران توجیه گرایی در زمان آقای هاشمی بود که برخی تشکل های دانشجویی با نظر دولت آقای هاشمی به نام “انجمن های اسلامی دانشجویی” به سرکردگی طبرزدی شکل گرفتند که وظیفه خود را صرفاً مثبت نشان دادن فضای حاکم در جامعه و تعریف و تمجید از آقای هاشمی می دانستند. ما در آن دوران شاهد این هستیم که جریان دانشجویی دچار افول می شود.

ـ نقطه دوم جایی بود که جریان های دانشجویی بازیچه احزاب و گروه های سیاسی قرار گرفتند. طی سال های 76 به بعد ما شاهد بازیچه قرار گرفتن “انجمن های اسلامی دانشجویی” توسط احزابی چون حزب مشارکت هستیم. ثمره آن نیز افول جریان های دانشجویی شد. به طوری که دید منفی جامعه به جریان های دانشجویی مبتنی بر اتفاقاتی است که در جریان های دانشجویی آن برهه اتفاق افتاد و بازیچه قرار گرفتن جریان های دانشجویی علت این مسئله بود.

ـ اگر دولت یازدهم نیز اقدام به تشکیل تشکل های خود ساخته نماید و یا قصد دست اندازی نسبت به تشکل‌های دانشجویی فعلی مثل انجمن های اسلامی دانشجویان داشته باشد، باز هم شاهد همان افول جنبش‌ها و جریان های دانشجویی خواهیم بود. اتفاقی که نمونه بارز آن، امروز در دانشگاه شهید بهشتی در حال رخ دادن است و مسئولین دولتی تلاش دارند انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان را مخدوش کرده و یک تشکل خود ساخته در این دانشگاه به راه بیاندازند.

ـ دولتمردان باید بدانند امروز دیگر سال 78 نیست که با استفاده از قدرت و بازیچه قرار دادن تشکل های دانشجویی بخواهند به اهداف خود برسند و تشکل های دانشجویی نیز با قدرت در برابر دست اندازی دولتمردان خواهند ایستاد.

ممکن است بپسندید...