اگر مطالبه‌گری نکنیم در قیامت باید جوابگو باشیم

روح الله نجابت امروز در اولین روز از نشست «دوره جریان شناسی سیاسی فردای مستضعفین» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و در اردوگاه شهید دستغیب شیراز در حال برگزاری است، گفت: هیچ سیاستمداری پیش بینی نمی کرد که انتخابات در دور اول به نتیجه برسد.
وی بیان کرد: اگر اسم ما جریان دانشجویی است خودمان باید به تحلیل برسیم و کاری به تحلیل های دیگران نداشته باشیم؛ شاخص باید فرمایشات مقام معظم رهبری باشد و بر آن اساس برنامه ریزی و اولویت بندی کنیم.
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز بیان کرد: مردم در انتخابات جور دیگری رای دادند؛ اگر آرای روحانی را در جاهای مختلف بررسی کنیم در جاهایی که احمدی نژاد رای داشت؛ ایشان هم رای آورده است. کسانی که نگاه سیاسی هم نداشتند به خاطر روحانی بودن آقای روحانی به ایشان رای دادند.


نجابت بیان کرد: بعد از سال 68 تا کنون فضای سیاسی کشور سه گفتمان سازندگی، اصلاحات و عدالت محوری را تجربه کرده و این سه محور مهم مطرح شده و از کیسه انقلاب خرج شده است.


وی ادامه داد: اگر کسی بگوید می خواهم با توسعه سیاسی کار کنم می گویند که این قبلا تجربه شده و جواب نداده است و اگر کسی هم بگوید می خواهم با عدالت محوری کار کنم می گویند این هم خروجی ندارد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: اکثر اوقات مسائل اعتقادی را با عرصه زندگی درگیر می کنیم که البته کار پسندیده ای است ولی جنس ورودش را بلد نیستیم و در تمام عرصه ها باید بخواهیم که خدا خیر به ما عطا کند.


نجابت افزود: اکثر اوقات هم نمی فهمیم خیر ما در چیست و شب انتخابات گفتند حدیث کساء بخوانیم تا کاندیدای خاصی رای بیاورد؛ اما هر چند آن کاندیدا رای نیاورد ولی قطعا خواندن این حدیث برای خیر انقلاب تاثیر داشته است.


وی گفت: اصالت داشتن مصلحت در برابر تکلیف گرایی برای ما حائز اهمیت است و تکلیف مداری یعنی انجام وظایف به اقتضای شرایط.


این فعال دانشجویی گفت: در انجام کار سیاسی باید تکلیف گرا باشیم و به اقتضای فضا تکلیف هم متفاوت می شود.


نجابت با اشاره به اینکه آرمان گرایی در عین توجه به واقعیت است، تاکید کرد: در عرصه سیاسی اشتباه است که بگوییم بهتر از دیگران می فهمیم و اگر نگاه ما تک محوری باشد منجر به قهر الهی خواهد شد.


وی با اشاره به اولویت های فضای دانشجویی و مطالبه گری گفت: اگر رئیس جمهور به وعده هایی که داده عمل نکرده است جا دارد که انجمن های اسلامی دانشجویی از حسن روحانی مطالبه کنند که چرا قول هایی را که دادید عمل نکردید و اگر مطالبه گری نکنیم در قیامت باید جوابگو باشیم و به خاطر کارمان مؤاخذه می شویم.


دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل کشور تاکید کرد: اگر شاخص ها را بررسی کنیم و کسانی که دغدغه انقلاب را دارند دور هم جمع بشوند می توانند فضای مجلس را بگیرند و اگر تدبیر باشد می توان انتظار مجلس خوبی را کشید.


نجابت ادامه داد: بعد از مجلس ششم و پیامی که نمایندگان به مقام معظم رهبری دادند که جام زهر را سربکشید؛ هماهنگی پیدا شد همه احساس خطر کردند، یکی شدند و مجلس خوبی تشکیل شد.


وی در ادامه گفت: باید فکر کنیم که چه نکته ای می توانیم مطرح کنیم که تبدیل به یک گفتمان بشود و در این سال ها باید گفتمان سازی کنیم و کاری به شخص نداشته باشیم.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان تصریح کرد: اینکه یک حرف انقلاب را سر دست بگیریم و طرف مقابل را مخالف در نظر بگیریم غلط است و این اتفاقی بود که در انتخابات اخیر رخ داد.

به فرمایش حضرت آقا مطالبه گری منصفانه وقانونی حق هر دانشجویی است.

ممکن است بپسندید...