گزارش بازدید از پروژه ملی آزادراه شیراز-اصفهان

روح الله نجابت طی گزارشی با محوریت پروژه ملی آزادراه شیراز-اصفهان در صفحه شخصی خود دراینستاگرام نوشت:

نظر به اهمیت به سرانجام رسیدن کامل هر ۸ قطعه آزادراه شیراز-اصفهان، مجدانه پیگیر حل موانع پیش‌رو به‌ویژه تامین قیر و نقدینگی برای قطعات ۶گانه، نهایی‌شدن قرارداد قطعه ۷ و ابلاغ قرارداد قطعه ۸ هستم.
بعد از دیدارهای هفته گذشته با وزیر محترم راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مجریان پروژه از وزارت دفاع، امروز بازدیدی ۶ ساعته از آزادراه داشتم. در این دیدار نماینده محترم وزارت دفاع و مدیران پروژه نیز حضور داشتند.

هدف از بازدید آن بود که پس از شنیدن گزارش‌های تهران، از نزدیک واقعیت‌های میدانی و میزان پیشرفت کار نسبت به گذشته را بررسی کنم.
آنچه روشن بود توان بالای مهندسی جوانان این مرز و بوم در اجرای پروژه و در مقابل چالش اصلی کار، تامین نقدینگی است. با توجه به ‏پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه در ۶ قطعه ابتدایی، می‌توان انتظار داشت که تا پیش از پایان سال حدفاصل ایزدخواست تا تنگه‌خیاره به طول ۲۲۰ کیلومتر، تردد خودروها امکان‌پذیر باشد.
نکته مهم اینجاست که طعم شیرین افتتاح آزادراه زمانی برای مردم شیراز و فارس قابل چشیدن است که هر ۸ قطعه به سرانجام رسیده باشد. اتمام ۶ قطعه نخست و ناتمام ماندن قطعه ۷ و عدم احداث قطعه ۸(که در طراحی اولیه نبوده) عملا بار ترافیکی آزادراه در ۶ قطعه را به جاده سپیدان-شیراز منتقل می‌کند که کشش لازم را ندارد و به نوعی قیف برعکس می‌ماند.
در صورت اهتمام سرمایه‌گذاران [وزارت راه با سهم ۵۰٪ ، وزارت دفاع با سهم ۴۰٪ و شرکت عمران صدرا با سهم ۱۰٪] می‌توان انتظار افتتاح کامل هر۸قطعه آزادراه دراولین زمان ممکن-۲۰ماه- و بهره‌مندی استان از برکات آن را داشت.
در دیدار چهره‌به‌چهره با نیروهای شرکت‌های پیمانکار پروژه که تحت مدیریت وزارت دفاع زحمت می‌کشیدند، همگی اظهار کردند که در صورت پشتیبانی، با همه‌ی توان پروژه را با بهترین کیفیت به سرانجام برسانند؛ که این ادعا را در ساخت مرتفع‌ترین پل آزادراهی کشور که مزین به نام شهید سلیمانی شده بود، نشان داده‌اند.
وظیفه نظارتی نماینده مجلس اقتضا می‌کند با پیگیری مداوم، تعهدات و اعتبارات لازم از جانب طرف‌های مشارکت‌کننده تامین شده تا این پروژه که سهم به‌سزایی در پیشرفت استان فارس خواهد داشت، به سرانجام برسد.

در پایان بازدید امروز مصمم شدم تا با پیگیری مداوم و تشکیل جلسات منظم، عمل به تعهدات طرف‌های مشارکت‌کننده در پروژه را مطالبه کنم که گزارش آن به طور منظم تقدیم خواهد شد.

به امید پیشرفت همه‌جانبه فارس…

ممکن است بپسندید...