نشست نمایندگان جوان مجلس شورای اسلامی، عمویی، شریعتی و نجابت با جمعی از فعالان سیاسی-اجتماعی جوان شیرازی

🖋️| عصر روز گذشته، مالک شریعتی و ابوالفضل عمویی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی که به دعوت روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در شیراز حضور یافته بودند، در نشستی با جمعی از جوانان انقلابی شرکت نموده و ضمن ارائه گزارش از عملکرد قریب دو ساله مجلس یازدهم و توضیح برخی برنامه‌های آتی مجلس، به سوالات حضار پاسخ دادند.

🔻| نماینده مردم شیراز و زرقان در ابتدای جلسه با توجه به اهمیت و ضرورت شکل‌گیری جلسات گفتگو محور و تعامل بین مردم و مسئولان در راستای جهاد تبیین، ابراز امیدواری کرد با استمرار این نشست‌ها ضمن بهره‌مندی نمایندگان از نظرات کارشناسی جوانان فعال در حوزه های سیاسی، اجتماعی، شاهد بهبود عملکرد مجلس یازدهم باشیم.

🔻| در ادامه ابوالفضل عمویی، مجلس یازدهم را مجلسی جوان، انقلابی، پرنشاط و با انگیزه دانست که با پشتوانه غنی کارشناسی به دنبال راه‌حل‌هایی جهت برون‌رفت از مشکلات موجود است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، راهبرد کلان نظام در مواجهه با دشمنان را در دو حوزه اقدامات در جهت رفع تحریم و خنثی سازی تحریم ارزیابی نموده و در راستای رفع تحريم به بیان جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و آثار بین المللی آن در به شکست کشاندن توطئه‌های دشمنان پرداخته و این قانون را نمونه یکی از اقدامات درخور توجه مجلس یازدهم ارزیابی کرد.

🔻| در بخش دیگری از این نشست، مالک شریعتی با اشاره به فضای حاکم بر مجلس یازدهم، به برخی چالش‌های سیاسی مجلس با توجه به خلاء وجود فراکسیون‌های قوی پرداخت و این مشکل را عامل برخی کاستی‌ها در فرآیند تقنینی مجلس به ویژه در عرصه‌هایی که نیاز به همگرایی ملي دارد، دانست.
شریعتی عملکرد مجلس یازدهم را در مقایسه با مجالس قبلی قابل قبول دانست و در مقایسه با ظرفیت‌های بالقوه موجود پیش‌بینی کرد مجلس بتواند در آینده گام‌های بلندتری در رفع مشکلات مردم و اصلاح برخی ساختارهای ناکارآمد موجود بردارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه مباحث خود ضمن ارائه تعریف دقیق یارانه‌های پنهان جزئیات برنامه‌های مجلس جهت ساماندهی یارانه انرژی را تشریح کرد.

🔻| ادامه این نشست به پرسش و پاسخ حاضرین اختصاص یافت و شرکت‌کنندگان با اشاره به ضرورت تحقق بیانیه گام دوم، دغدغه‌های خود در موضوعات ملی و استانی را مطرح کرده و در این خصوص به تعامل و همفکری پرداختند.

ممکن است بپسندید...