زیر سوال بردن عملکرد نمایندگان شایسته یک حقوقدان نیست

دبیرسیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان روحانی خود را یک حقوقدان می‌داند، گفت: انتقاد از عملکرد نمایندگان شایسته یک حقوقدان نیست.

روح الله نجابت، دبیرسیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه روحانی خود را حقوقدان معرفی کرده است، گفت: این امر موجب دلگرمی است که رئیس جمهور خود را حقوقدان می داند چرا که یک حقوقدان به اصول مسلم قانون اساسی درباره عملکرد نمایندگان در حوزه نظارتی و قانون گذاری واقف است بنابراین زیر سوال بردن عملکرد نمایندگان شایسته یک حقوقدان نیست.

وی ادامه داد: روحانی باید بداند نظارت دقیق نمایندگان به عملکرد وزراء خود نوعی دلگرمی برای آنان است چرا که عملکرد آنان را از قرارگرفتن درمسیر خطا و اشتباه مصون می دارد بنابراین نباید مانع حق قانونی نمایندگان شد.

دبیرسیاسی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل با بیان اینکه نمایندگان نیز باید مطالبات خود را از وزرا در حیطه قانون بیان کنند، خاطرنشان کرد: مسئله ای که مسئولان باید به آن توجه کنند آن است که پیش از آنکه نمایندگان مجلس در مسئله ای از وزراء تحقیق وتفحص به عمل بیاورد دولت به شفاف سازی بپردازد چرا که این امر در راستای شعارهایی خواهد بود که دولت یازدهم در انتخابات به مردم داد.

نجابت در پایان با اظهار خرسندی از دستگیری بابک زنجانی تصریح کرد: انتظار می رود دولت فضایی را به وجود آورد که همه بتوانند با انتقادپذیری سازنده به پیشرفت کشور کمک کنند و پیشنهاد می‌کنیم دولت درباره ابهامات پرونده کرسنت، پیش از آنکه نمایندگان آن را از وزراء مطالبه کنند؛ شفاف سازی کند و پاسخگویی دانشجویان عدالتخواه شود.

ممکن است بپسندید...