دیدار با بچه‌های باصفای مسجدحسن‌بن‌علی(ع) محله شیشه‌گری

روایت دیداربا نمازگزاران و بسیجیان مسجد حسن‌بن‌علی (ع) محله شیشه‌گری شیرازکه روح الله نجابت در صفحه شخصی خود منتشر کرد.متن این یادداشت بدین شرح است:

امام خمینی(ره)، تیر۱۳۵۹:

مسجد محلی است که از مسجد باید امور اداره بشود. این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد. اینطور نباشد که خیال کنند که حالا دیگر ما پیروز شدیم دیگر مسجد می‌خواهیم چه کنیم. پیروزی ما برای اداره مسجد است.

این یک توطئه است که می‌خواهند مسجدها را کم کم خالی کنند. شما باید هوشیار باشید که مسجدهایتان و محرابهایتان و منبرهایتان را حفظ کنید و بیشتر از سابق. شمایی که این معجزه را از مسجد دیدید، حالا باید بروید دنبال این مرکز معجزه، نه رها کنید او را.

فرصتی دست داد تا خدمت اصحاب مسجد حسن‌بن‌علی(علیه‌اسلام) شیشه‌گری برسم. الحق و الانصاف به شکل تمام عیار به فرمایشات حضرت امام پیرامون محوریت مسجد و اهتمام به امور مسجد جامه عمل پوشانده‌اند.

آنچه که برای بنده جالب توجه می‌نمود این بود که هریک از بچه‌های مسجد با جان و دل گوشه‌ای از کار را گرفته و همدل و خالصانه با گرفتن سرمشق از شهدای مسجد و محله، کسب رضایت الهی و رونق مسجد را رقم زده بودند. از صمیم قلب توفیق بیشترشان را از خدای متعال خواهانم.

اگر تعداد مساجدی که اینچنین با رویکرد تربیتی نوجوانان و جوانان را جذب می‌کنند روزبه‌روز بیشتر شود، چشم‌انداز فرهنگی-اعتقادی شیراز روشن‌تر از امروز خواهد شد.

به‌نوبه خود از همشهریان عزیز دعوت می‌کنم تا ضمن حضور در مسجد، از فعالیت‌های بسیجیان مسجد به خصوص موزه شهدای مسجد حسن‌بن‌علی (علیه‌السلام) دیدن کنند.

ممکن است بپسندید...