حضور در جلسه شورای راهبردی آب استان فارس

روح‌الله نجابت، نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ی شورای راهبردی آب استان فارس به ریاست استاندار شرکت کرد.

در این جلسه نجابت با اشاره به در پیش بودن تابستان گفت: متاسفانه خط دوم انتقال آب شرب به شیراز علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولین دولت قبل به سرانجام نرسیده است، که انتظار داریم در دولت جدید این خط تکمیل گردد و مردم شیراز در تابستان دچار کمبود آب نشوند. اگر این پروژه تعیین تکلیف نشود در تابستان نمی‌دانیم به مردم چه پاسخی بدهیم بنابراین لازم است با قید فوریت مسأله انتقال آب به شیراز پیگیری گردد.
نجابت اضافه نمود: در موضوعات مربوط به تامین آب لازم است براساس وضعیت فعلی یک هدف گذاری داشته باشیم و نسبت اهداف را با برنامه‌های وزارت نیرو تعیین کنیم.
نجابت خاطرنشان کرد: یک نکته مهم؛ رعایت عدالت و همه جانبه نگری در توزیع آب‌های سطحی است. لازم است حقابه با نگاه عدالت محور در اختیار مناطق محروم قرار گیرد تا مبادا در حق کشاورزانی که صدایشان به جایی نمی‌رسد اجحاف صورت گیرد.

در این جلسه دکتر ایمانیه رسالت شورای راهبردی آب را سیاست‌گذاری برای حل تنش آبی استان فارس دانست و از شورا خواست با استفاده از نظرات کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های کوتاه مدت یک‌ساله را ظرف مدت دو هفته و برنامه بلند مدت چهارساله را ظرف مدت پنج ماه برای تعیین تکلیف مسائل حوزه آب استان ارائه نماید.

ممکن است بپسندید...