تحريم‌ها زمينه خودكفايي را در كشور فراهم مي سازد

روح الله نجابت، در گفت و گو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو»، با بيان اينكه مفاد قطع نامه 1929 تفاوت چنداني با قطع نامه‌هاي گذشته ندارد، گفت: تحريم بانك‌ها و كشتي راني موضوع چندان تازه‌اي براي مردم و دولت ايران نيست.

وي با بيان اينكه بيانيه تهران را فرصت مناسبي براي همكاري مجامع و نظام بين الملل با دولت ايران دانست و افزود: بيانيه تهران فرصتي را فراهم كرد تا نگراني‌هاي مجامع بين الملل در خصوص پرونده هسته‌اي ايران برطرف شود، اما موضع گيري نادرست آنها در قبال بيانيه تهران نشان داد نگراني آنها از مسئله هسته‌اي ايران بهانه‌اي بيش نيست و هدف آنها عدم دستيابي ايران به اين فناوري است.

نجابت به اهميت دستيابي به انرژي هسته‌اي در جهت پيشرفت كشور اشاره كرد و گفت: هر چند كشور ما به لحاظ ذخاير ارضي و منابع طبيعي بسيار غني است، اما خودكفايي و توانمندي در زمينه دستيابي به فناوري هسته‌اي مي تواند تضمين كننده رفاه و امنيت نسل‌هاي آينده باشد.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز در حاليكه دستيابي به انرژي هسته‌اي را حق همه كشورهاي جهان دانست، بيان داشت: در گذشته تسلط كشورهاي مختلف در زمينه دستيابي به تكنولوژي‌هاي جديد عاملي در جهت تعجيل خواسته‌هاي خود به ساير كشورها بود و اين موضوع امروز نيز غرب و آمريكا را وا مي دارد نسبت به دستيابي كشورهاي ديگر به خصوص ايران كه مدت زمان طولاني از استقلال آن نمي گذرد سنگ اندازي كنند.

وي دستيابي به انرژي هسته‌اي را تامين كننده استقلال و حاكميت كشور در آينده دانست و افزود: اگر امروز از دستيابي به اين حق كوتاهي كنيم آنها انتظار خواهند داشت گام به گام از خواسته‌هاي خود عقب نشيني كنيم.

نجابت به نقش خواص و نخبگان در آماده سازي افكار عمومي جامعه در جهت مواجهه با تحريم‌ها اشاره كرد و بيان داشت: آگاه سازي افكار عمومي در جهت مواجهه با اين مسئله وظيفه نخبگان و خواص است و آنها مي توانند به شكل‌هاي مستقيم و غيرمستقيم در جهت آماده سازي افكار عمومي و رفع دغدغه‌هاي آنها به دولت كمك كنند.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز در ادامه افزود: همه مردم ايران حتي افرادي كه سياست‌هاي دولت را قبول ندارند در زمينه دستيابي به مسئله هسته‌اي پافشاري مي كنند و به اين امر تاكيد دارند، همچنين همه به تاثيرگذار بودن تحريم در زندگي خود واقفند و اينگونه نيست كه اين شرايط غيرقابل تحمل باشد.

وي به دوران دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: در شرايطي كه همه كشورهاي جهان در مقابل ايران قرار گرفته بودند، مردم ايران با توكل به خدا و اراده خود مشكلات را در آن شرايط پشت سر گذاشتند، ولي امروز كه به لطف خدا شرايط به گونه‌اي ديگر است تحمل سختي‌ها راحت تر خواهد بود.

نجابت به نقش تشكل‌هاي دانشجويي در اين رابطه اشاره كرد و گفت: دانشجويان و اساتيد در محيط‌هاي علمي و مراكز دانشگاهي با آگاه سازي ساير دوستان و حتي افرادي كه به نوعي نقش پياده نظام دشمن را در دانشگاه‌ها ايفا مي كنند و همواره درصددند يك اعتراض كوچك صنفي را نيز به يك مسئله بزرگ و بحراني تبديل سازند، زمينه بهره وري از اين شرايط را براي آنها فراهم نسازند.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز اظهار داشت: البته اين مسئله ظرافت‌هاي خاص خود را مي طلبد كه لازم است دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي با تدبيري خاص و با ارائه راهكارهاي منطقي در شرايطي كه مجهز به سلاح بصيرت و آگاهي‌ هستند به اين امر اقدام کنند.

ممکن است بپسندید...