وزیر خارجه بجای اظهار ناراحتی عمیق از فوت ریچارد فرای با خانواده شهید خلیلی همدردی کند/ ابهام در هزینه پیامک‌های تبریک رئیس جمهور

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نسبت به برخی اقدامات دولت در روزهای ابتدایی سال جدید واکنش داد.

روح الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با انتقاد شدید از بی توجهی و برخورد دوگانه مسئولان با مسئله امر به معروف گفت: جای تاسف است که برخی از مسئولان ما به مسئله امر به معروف و نهی از منکر بی توجه هستند.

این فعال دانشجویی با اشاره اظهار ناراحتی محمدجواد ظریف‌ از درگذشت‌ ریچارد فرای اظهار داشت: متاسفانه پس از هفت روز از شهادت علی خلیلی شهید امر به معروف هیچ گونه ابراز ناراحتی و حس همدردی از سوی مسئولان دولتی در این خصوص دیده نشده اما با این حال آقای محمد جواد ظریف نسبت به درگذشت ریچارد فرای که ابهاماتی پیرامون اقدامات ضدایرانی وی وجود دارد، ابراز و اظهار ناراحتی عمیق می کند.

نجابت افزود: جای تاسف است که مسئولان در هیچ از یک از مراسم های این شهید لااقل برای اظهار هم دردی حضور نیافته اند و این در حالی است که مطابق اصل هشتم قانون اساسی، قوه مجریه مسئول اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون انتصابات وزارت علوم نیز اظهار داشت: انتصابات در ایام تعطیلی دانشگاه ها، ابهامات و حاشیه های اقدامات وزارت علوم را بیشتر می کند و ما منتظر پاسخ مسئولن وزارت علوم در این باره هستیم.

روح الله نجابت با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه اقدامات دولت در سال جدید باشد گفت: با توجه با تبریک عمومی رئیس جمهور در ابتدای سال جدید، تبریک پیامکی لزومی نداشت.

وی با توجه به هزینه نیم میلیاردی تخمینی برای ارسال پیامک تبریک از سوی رئیس جمهور گفت: در صورتی که هزینه این پیامک ها از سوی نهاد ریاست جمهوری تامین شده باشد که این اقدام با سیاست اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد و در صورتی هم که هزینه این پیامک ها اسپانسر داشته باشد امیدواریم این امتیاز توقعی ایجاد نکرده باشد.

وی گفت: این اقدام بیشتر با رفتارهای پوپولیستی مورد انتقاد دولت مردان شباهت دارد.

این فعال دانشجویی در پایان با اشاره به اقدام دولت برای فرم های خوداظهاری یارانه ها در فروردین ماه نیز گفت: با توجه به سابقه دولت در توزیع سبد کالا امیدواریم عزت و کرامت انسانی مردم در این مسئله رعایت شود و دولت همه تلاش خود را در این زمینه بکار گیرد و مردم مجبور نشوند برای دریافت یارانه شکل فقیرانه به خود بگیرند چرا که عموم مردم زندگی آبرومندانه دارند و ممکن است دسترسی به امکانات اینترنتی برای تکمیل فرم های خوداظهاری یارانه نداشته باشند.

ممکن است بپسندید...