«جنبش انصارالله در یمن؛ از تأسیس تا تثبیت» راهی بازار کتاب می شود

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نشر معارف، کتاب «جنبش انصارالله در یمن؛ از تأسیس تا تثبیت» نوشته دکتر محمدصادق کوشکی و روح الله نجابت از سوی نشر معارف منتشر می­‌شود.

بدون تردید شکل‌گیری جنبش انصارالله در یمن و رشد و توسعه سریع و تأثیرگذار آن‌ را باید ازجمله پیامدهای انقلاب اسلامی در سطح منطقه غرب آسیا ارزیابی نمود. جنبشی که با الهام از اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اقتدا به حرکت و مشی حضرت امام خمینی، توانست در مدت کوتاهی به یکی از مؤثرترین حرکت‌های سیاسی در سطح منطقه تبدیل گردد و منافع نامشروع جهان استکبار و عوامل منطقه‌ای آن را به‌صورت جدی به چالش بکشد. از سوی دیگر واکنش‌ها و نگرش‌ها به این جنبش به‌ویژه در سطح منطقه، به انصارالله را همچون حزب‌الله لبنان، وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانند و آن را تحت حمایت و متحد نظام جمهوری اسلامی قلمداد می‌کنند. به همین دلیل شناخت دقیق این جنبش و کشور یمن برای جامعه ما به‌ویژه نسل جوان و پژوهشگران ضروری می‌نماید.

این اثر تلاشی است در جهت معرفی اجمالی جنبش انصارالله، چگونگی شکل‌گیری آن، کارکردها و تأثیراتش بر کشور یمن تا مقطع سرنگونی رژیم عبدربه منصور هادی و پیش از آغاز تجاوز گسترده رژیم سعودی به یمن.

امید است در آینده گام‌های دیگری در جهت شناخت بیشتر و دقیق‌تر این جنبش برداشته شود، چراکه روند تحولات در منطقه به سویی در حرکت است که سرنوشت ملت‌ها در مسیر همگرایی قرار گرفته و بدون شناخت چنین جنبش‌ها و حرکت‌هایی، دستیابی به ثبات، امنیت و فضای مطلوب در منطقه و کشور ما، ممکن نخواهد بود.

  کتاب «جنبش انصارالله در یمن؛ از تأسیس تا تثبیت» در 160 صفحه به زودی از سوی نشر معارف منتشر می‌شود./998/د102/ق

ممکن است بپسندید...