جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

🖋️| روح‌الله نجابت عصر پنجشنبه در دیدار با محسن‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس هدف خود از نظارت بر دستگاه‌ها را کمک، همکاری و هماهنگی جهت تحقق اهداف و برنامه‌های دولت دانست و بر توجه بیش از پیش مدیران این اداره کل در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر مقوله ثروت آفرینی برای فارس تاکید و برنامه‌های این اداره کل در هر سه حوزه را مطالبه نمود.

🔻| روح‌الله نجابت یکی از اولویت‌های جدی خود را پیگیری چالش‌های گردشگری دانست و برگزاری اين دست جلسات را تلاشی در جهت حل این مسائل دانست.

🔻| نماینده مردم شیراز و زرقان در این جلسه از مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست، انتظارات از دیگر دستگاه های حاکمیتی در جهت توسعه گردشگری در شیراز و فارس با جدیت پیگیری و مطالبه شود.
همچنین به‌منظور رساندن وضعیت شیراز در عرصه گردشگری به موقعیتی در تراز این شهر گزارش مجموعه اقدامات اداره‌کل را ارائه نماید.

🔻| محسن‌نژاد در این جلسه ضمن استقبال از رویکرد نماینده شیراز و زرقان، اهم برنامه‌ها و اولویت‌های اداره‌کل را ارائه نمود و وعده داد نکات مطالبه شده در جلسه را با جدیت دنبال نماید.
در ادامه این جلسه گزارشی جامع از وضعیت بافت تاریخی شیراز، با جزئیات دقیق آثار ثبتی و آثار دارای ارزش بافت ارائه گردید.
همچنین ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات به زائرین و گردشگران در بافت تاریخی با محوریت حفظ بافت تاریخی، آثار ثبتی و احیای بافت مورد بحث قرار گرفت.

🔻| در پایان اين جلسه روح‌الله نجابت بر لزوم توجه مدیران استان به احیا بافت تاریخی و رونق زندگی در آن تاکید کرد و افزود شایسته است تصمیمات در خصوص بافت تاریخی شهر به‌گونه‌ای اتخاذ شود که ابتدائاً به جبران خسارات وارد شده طی سال‌های گذشته منجر شود.
نجابت گفت: چنانچه تغییرات به ضرر بافت باشد، مورد پذیرش نبوده بلکه باید در جهت حفظ، احیا و ارتقاء بافت تاریخی شیراز به عنوان کانون تحولات این شهر در طی سده‌های گذشته تلاش کرد.

ممکن است بپسندید...